close

Op vrijdag 23 en zaterdag 24 mei vormde het sfeervolle Oudewater het decor van Taste of Time 2025 – een exclusief horloge event georganiseerd door Reijersen Juweliers in samenwerking met Monochrome. Dit jaar stond het evenement in het teken van ‘Unseen’: een thema dat perfect werd door vertaald in de selectie horloges die nog niet eerder aan het publiek waren getoond.

Aankomst met klasse

Vanaf het eerste moment werden bezoekers ondergedompeld in luxe. Bentley Rotterdam stelde niet alleen twee luxe Bentleys beschikbaar voor vervoer van en naar de locatie, maar bood ook de mogelijkheid om zelf achter het stuur te kruipen van de gloednieuwe Bentley Continental GT tijdens een exclusieve Bentley Driver Experience. Tijdloos vakmanschap, zowel op de pols als op de weg.

Unieke primeurs

Reijersen presenteerde een zorgvuldig samengestelde selectie van onafhankelijke horlogemerken. Onder meer Angelus, Arnold & Son, Czapek, HYT, Holthinrichs, Ressence, Laurent Ferrier, Christiaan van der Klaauw en Speake Marin toonden hun meest bijzondere creaties. Veel van deze modellen waren primeurs – horloges die je nog nergens anders had kunnen zien. Dat maakte deze editie van Taste of Time extra exclusief. Ook het innovatieve merk Breva was aanwezig, bekend om zijn horloges die technologie en design op unieke wijze combineren. Reijersen is vanaf nu exclusief dealer van Breva in Nederland – een bijzondere primeur die deze presentatie extra glans gaf. Merken werden vertegenwoordigd door hun importeurs of makers zelf, wat zorgde voor waardevolle één-op-één gesprekken, verdieping en een persoonlijke benadering.

Inspirerende presentaties

Op een tweede, nabijgelegen locatie vonden gedurende beide dagen van het event diverse merkpresentaties plaats. Alle aanwezige horlogemerken kregen hier de gelegenheid hun unieke verhaal en nieuwste creaties te presenteren. Een ervan was de bijzondere presentatie van Annelinde Dunselman, een jonge Nederlandse horlogemaker die haar eerste horloge toonde – een indrukwekkend prototype met een sterk eigen signatuur. Ook het vooruitstrevende HYT gaf een presentatie over hun innovatieve technologie op basis van vloeistofdynamiek. Voor de aanwezige studenten van de Vakschool Schoonhoven waren deze sessies een bron van inspiratie – hun enthousiasme gaf het event een frisse energie.

Sterren op het bord

Voor de culinaire invulling tekende Restaurant De Burgemeester*. Gasten werden door de crew van het met een Michelinster bekroonde restaurant verrast met smaakvolle amuses en elegante bites. Buiten zorgde een sfeervol koffietentje voor een verwarmend intermezzo tussen de horlogepresentaties door.

Een beleving om te koesteren

Taste of Time 2025 bracht een mooie mix van verzamelaars, liefhebbers, jonge vakmensen en nieuwsgierige introducees samen in een intieme, stijlvolle setting. De sfeer was persoonlijk, ontspannen en doordrenkt van horlogepassie. Met zijn stijlvolle sfeer, bijzondere horlogeselectie en haute-cuisine beleving bood Taste of Time 2025 een smaakvolle mix van stijl, horlogepassie en culinaire verfijning – een event dat smaakt naar meer.

Tags : AngelusArnold & SonBrevaChristiaan van der KlaauwCzapekHolthinrichsHYTLaurent FerrierRessenceSpeake Marin
0024 Editorial Team

The author 0024 Editorial Team

When we started publishing our first high-end watch magazine in 1999, we had only one intention: increasing the popularity of high-quality mechanical watches. Now, many years later, this has not changed at all. In 2017 we have reinvented ourselves to serve our readers in a different and better way. Starting in 2017, the new 0024 is again better equipped to interact with the changing world of high-end watches. The new 0024 HORLOGES magazine (written in Dutch) will be at least a 200 pager: that’s twice the volume of our magazine in the old days.