close
News

Breitling, Universal Genève en Gallet vinden elkaar in het House of Brands

Tijdens de Dubai Watch Week 2025 onthulde Breitling-CEO Georges Kern het House of Brands, dat drie legendarische horlogehuizen verenigt onder één strategische visie. De twee historische namen die zich bij Breitling voegen – Universal Genève en Gallet – werden gepresenteerd voorafgaand aan hun herlancering in 2026.

Het House of Brands is een samengesteld portfolio van de horlogehuizen Breitling, Universal Genève en Gallet. Elk merk heeft zijn eigen erfgoed, DNA en culturele relevantie. Samen weerspiegelen ze het volledige spectrum van de hedendaagse luxe van horloges, van toegankelijk tot uitzonderlijk.

CEO Georges Kern zegt:

“Onze ambitie is om iets zorgvuldig uitgekozen, op maat gemaakt en wendbaar op te bouwen. We volgen een langetermijnstrategie om een portfolio op te bouwen met zorgvuldig geselecteerde, uitzonderlijke en duidelijk van elkaar te onderscheiden merken. Door deze merken samen te brengen, bieden we meer diversiteit in alle prijsklassen en voor elke levensstijl, en spelen we in op de veranderende interesses en wensen van onze klanten. Dit weerspiegelt hoe de verzamelaars en consumenten van vandaag het horlogemaken ervaren.“

Zowel Universal Genève als Gallet zijn gerenommeerde historische maisons en toonaangevende chronograaffabrikanten die in de nasleep van het uitdagende quartztijdperk van de jaren zeventig en tachtig in stilte waren verdwenen. Ze maken nu een onderscheidende terugkeer en bevestigen opnieuw hun betekenis en de unieke waarde die ze toevoegen aan het House of Brands.

GALLET

Gallet, dat in het najaar van 2026 op de markt komt, voegt zich bij het portfolio van instap-luxe. Met wortels die twee eeuwen teruggaan, heeft Gallet zijn beroemde reputatie opgebouwd op het gebied van betrouwbaarheid in de meest veeleisende omstandigheden, van vliegvelden tot bergtoppen.
Gallet, dat door Breitling wordt geproduceerd, zal als zustermerk worden gelanceerd via Breitlings netwerk van boetieks en geselecteerde multimerkenpartners. Met zijn functionele, op avontuur gerichte ontwerpen zet het merk zijn erfenis voort door verfijnd Zwitsers vakmanschap toegankelijk te maken voor een nieuwe generatie klanten en verzamelaars.

UNIVERSAL GENÈVE

Universal Genève, gepositioneerd boven Breitling in het ultra-luxesegment, zal opereren als een onafhankelijk maison. Als het meest exclusieve merk binnen het House of Brands, geeft het een nieuwe kijk op horlogerie met een creatieve en artistieke aanpak, in samenwerking met meester-ambachtslieden. Vereerd als Le Couturier de la Montre (de horlogecouturier), hielpen de collecties – van de Polerouter, ontworpen door een jonge Gérald Genta, tot de beroemde Compax-chronografen – de moderne taal van het Zwitserse horlogeontwerp te definiëren.

BREITLING

Breitling bevindt zich in het centrum van het House of Brands en balanceert meer dan 140 jaar ervaring met hedendaagse luxe. Als een van de weinige onafhankelijke horlogemakers die zijn eigen uurwerken produceert, overbrugt het modern-retro karakter de energie van Gallet en de uitzonderlijke kwaliteit van Universal Genève.
Kern zegt: “Met Universal Genève en Gallet behouden en hernieuwen we belangrijke horlogetradities, en zo blijven we de sector vooruitstuwen terwijl we trouw blijven aan hun innovatieve erfgoed. Onze strategie is om verschillende instapmogelijkheden tot het luxe-universum te bieden, waarbij elk merk een eigen verhaal vertelt, maar allemaal verbonden zijn door een rode draad van authentiek vakmanschap en moderne relevantie.”

Vooruitlopend op de herlancering van Gallet en Universal Genève in 2026, opende Breitling een speciaal paviljoen van twee verdiepingen en bijna 400 vierkante meter tijdens de Dubai Watch Week. Binnen deze ruimte mochten geselecteerde klanten, retailers en media een preview ervaren van het House of Brands dat tot leven is gebracht.

Tags : Breitling
0024 Editorial Team

The author 0024 Editorial Team

When we started publishing our first high-end watch magazine in 1999, we had only one intention: increasing the popularity of high-quality mechanical watches. Now, many years later, this has not changed at all. In 2017 we have reinvented ourselves to serve our readers in a different and better way. Starting in 2017, the new 0024 is again better equipped to interact with the changing world of high-end watches. The new 0024 HORLOGES magazine (written in Dutch) will be at least a 200 pager: that’s twice the volume of our magazine in the old days.